World of Warships

by Liflaen / Sobota, 20 Prosinec 2014 / Published in WoWs

World of Warships

Zdravím všechny, tentokrát se podíváme na článek z jiných vod. A to z vod World of Warships. Co se týče článků z FtR ohledně World of Tanks, tak budou. Teď okolo Vánoc bude víc času něco sepsat, takže se nebojte není konec, mám už nějaké podklady. Dnes to bude takový upovídaný díl a dost textu, ale myslím si, že i zajímavého. Tak přeji příjemné počtení. Jako vždy mějte na paměti, překládám to volně, mohou se tam objevit chyby.

World of Warships Test – První dojmy

Takže, získal jsem klíč ke hře World of Warships (děkuji mnohokrát lidem lo36 a Dom1n) abych si mohl vyzkoušet první oficiální test, rozhodl jsem se to vyzkoušet. Než však začneme, rád bych vám řekl o grafice a mechanice, vlastně nejraději bych udělal video, ale nemůžu, protože je tu zřejmě NDA (Non-Disclosure Agreement, jedná se o dohodu, v níž se člověk zavazuje, že poskytnuté informace bude používat pouze na dohodnuté účely pozn. redakce). Sakra! Přeci jsem nepodepisoval žádnou NDA! Ale dobrá tedy, užijte si alespoň obrázek nějakých lodí, místo herních screenshotů – a samozřejmě můj popis.

lodě

Upřímně řečeno, nikdy jsem se nezajímal o WoWs zblízka, vlastně jsem to přestal sledovat během doby kdy se konal Gamescom. Důvodem ztráty mého zájmu byl nedostatek oficiálních herních záběrů – Naštvalo mě, že WG uvolňuje další otázky a odpovědi aniž by vlastně odpovídali na důležité témata. Navíc, je tu další věc – nejsem zas tak velký fanda lodí. Pravděpodobně to má co dělat se skutečností, že žiji ve Střední Evropě, známé pro nedostatek moře (pokud si dobře pamatuji, tak Československo mělo pouze jednu válečnou loď a to byla pouze velká hlídkovací loď nebo něco takového).

Ale proč tedy vlastně tohle píšu. Domnívám se, že někteří lidé, kteří jsou alfa testeři (pár jich dokonce znám) toto budou číst a budou kroutit hlavami, za neznalost věcí, které oni berou za samozřejmost. Nu hoši, tohle je případ kdy průměrný hráč získal přístup do téhle hry. Myslím si, že tu není tolik fandů ohledně lodí. Hry o lodích jsou (a vždy byly) trošku v ústraní, a nemůže se očekávat, že to bude hned po vydání tak obrovský úspěch.

A poslední věc – Naprosto a plně si uvědomuji, že je to v podstatě ještě alfa, budu na to brát zřetel v mých komentářích.

V každém případě, pojďme na World of Warships.

Instalace klienta proběhla hladce a v pohodě. PC požadavky jsou ve skutečnosti větší, než je tomu u WoT, což mě překvapilo. Přeci jenom jediná věc, kterou ve hře vidíte je moře, pár prázdných ostrůvků a lodě. Možná těch plno detailů na lodích hraje v tomhle svou roli ? Ale dobře. Přihlásil jsem se a koukám .. hangár. Nebo přístav, jak chcete. Zabralo mi věky než jsem nastavil grafiku správně (hra všechno hodila na minimum kvůli nějakému mě neznámému důvodu, což jsem neočekával na celkem novým počítači), ale nechme to plavat.

Požadavky na PC (omlouvám se, že je to v Ruštině, ale hádám, že je to celkem rozluštitelné, pravá strana znamená doporučené požadavky).

ff

Kdyby to nebylo dost dobře vidět jedná se o:
Win7 64bit
Intel Core i5 (3Ghz)
4GB RAM
NVidia GeForce GTX 580/ 660 (2048 mb)

Takže, začínáte se dvěma loděmi – Japonskou a Americkou. A od tohoto bodu je to trochu podobné WoTku. Pouze tu nejsou žádné posádky (alespoň se domnívám) a všechno v hangáru, myslím tím uživatelské rozhraní atd. je dost povedené. Fakt se mi líbí. Samozřejmě, některé věci určitě zmizí, ale celkově vzato je to uživatelsky jednoduchý a lehce se zorientujete. Na druhou stranu, hudba není podle mého gusta, a ihned jsem ji vypnul.

Každá loď má několik modulů, to samozřejmě zlepšuje její výkon, co se týče děl, rychlosti a co je nového – dosahu střelby (tedy dostřelu). Co jsem objevil později (po několika bitvách), že tu je systém vývoje hráče. Nezačínáte jako ve WoT rovnou v náhodných bitvách, ale hrajete pár her proti botům na tieru I a až poté co zjistíte jak vše funguje se můžete na random přihlásit, mezi ostatní hráč. Jinak nic moc víc co by stálo za řeč, takže jsem jen přišel a klikl jsem na velké lesklé tlačítko s názvem BITVA.

ff

Hratelnost a hra jako taková

Hrál jsem pár bitev. Po několika bitvách, asi třech nebo čtyřech, jsem byl připraven napsat skutečně vyzrálou práci, protože dovolte mi abych vám řekl svůj názor – nesnáším tuhle hru. Ale dal jsme si pauzu, šálek čaje a po pěti minutách tichého opakování „je to pouze alfa“, jsem se k tomu vrátil a nakonec to nebylo zas tak špatné.

Jednoduše řečeno, je to něco jako WoT – stejný formát, celkem podobné uživatelské rozhraní, stejný cíl (dva týmy lodí, báze). Pouze na tieru I vám trvá 5 minut než objevíte nepřítele. Hádám, že přesně tohle by se stalo ve WoT pokud by se implementovali velké mapy. Naštěstí, ovládání je dosti jednoduché – plujete dopředu, do stran a dokonce i plutí vzad je možné. Co se týče dělostřelectva .. Nevím. Bez všech těch detailů, je to něco jako nový battle assistant, který používají někteří hráči ve WoT.

Co mě ale ve skutečnosti štvalo byla grafika. Jistě, je to alfa, ale proč dělat lodě rovnou textury lodí na tak nízkým rozlišení? Tento fakt je ještě horší díky tomu, že základní pohled s kterým začínáte je umístěn někde mezi předkem a předkem věže, což vypadá jako WoT na nízký detaily. Opravdu doufám, že tohle se týká pouze alfy a že normální verze bude v dobré grafice. Samozřejmě, epická hratelnost nepotřebuje epickou grafiku, ale problém je, že strávíte prvních tři až pět minut v hlavní roli se svou lodní věžičkou a obdélníkovým dělem… To vás skutečně dokáže naštvat. Moře vypadá jako udělaný z umělý hmoty a nejhorší část z grafiky se týká výstřelů z děl. Exploze nehází kolem dokola trosky, ramování nemá žádný efekt (lodě do sebe pouze „žďuchnou“).

Opravdu doufám, že tohle se týká pouze alfy, a že tyto aspekty hry budou vylepšeny. Viděl jsem dvě mapy (podle mě vypadaly dost podobně). Obě měli nějaký holý ostrůvky (dobrá, doufám, že na maximální detaily je tam alespoň pár stromů). Jen tak mimochodem ten obrázek výše ? Hra vypadá ve skutečnosti daleko hůř – a to je možná ten důvod proč je tam zakázané dělat screenshoty.

dd

Po několika bitvách jsem si osvojil základy a hratelnost je ve skutečnosti překvapivě poměrně dobrá (v rozporu s otravnou grafikou). Ohledně hratelnosti, není nic moc těžkého pochopit ovládání (i když mám podezření, že je to mnohem obtíženější na vyšší herní úrovni). Prostě se plavíte se svou lodí a střílíte torpéda nebo z děl (test zahrnuje pouze torpédoborce, válečné lodě a křižníky). Někoho trefit je ve skutečnosti celkem jednoduché (míříte skrz něco jako sniper mód), který má stabilizaci, takže to celkem „následuje“ váš cíl (je to dost obtížné vysvětlit, ale je to dost „cool“). Navigace v 2D prostoru taktéž není těžká (pro mě tohle byl dost problém u WoWp), ale musíte být dosti obezřetní kde co děláte, protože jestliže zastavíte, tak jste prakticky v garáži, páč vás všichni začnou trefovat. Moje začátečnická chyba byla klasický „tunnel vision“, koukáte skrz sniper mód a nevnímáte kam jedete. Takhle jsme několikrát naboural do ostrova.

Jsou zde dva módy (alespoň myslím) – samozřejmě klasicky náhodné bitvy, a nějaký typ „střetnutí“, kde obsazujete některé označené zóny. Obecně řečeno to funguje dobře. Ve skutečnosti je dost těžké uhýbat torpédům a zároveň vědět přesně kam vaše loď pluje. Jo a ještě jedna věc, tyto módy mají opravdu otravný zvláštní zvuk oznamující nějakou událost (např. když někdo začne obsazovat bázi). Doufám, že to bude změněné, protože to zní fakt nemístně co se týče tématiky lodí.

Na moři se také nachází tzv. mlžné zóny, a ano je to přesně to co si myslíte, je to něco na způsob keřů ve WoT. Díky mlžným zónám zmizíte. Ve skutečnosti, když už o tom mluvíme, tak zmizení je další věc, kterou nemám rád. WoWs má, alespoň jak se domnívám stejný spotting systém jako WoT, se všemi klady i zápory – jmenovitě, lodě zmizí. Sledujete křižník na 9 kilometrů od vás a náhle prostě zmizí. Nepřišel jsem na to jaký pravidla pro tento systém jsou, ale ano, stávají se. Jo a je tu jedna fakt dobrá věc – velká mapa. To je super, kéž by něco takového bylo ve WoT, fakt to pomáhá v orientaci. Dobrá práce.

Co se týče pohybu lodi – nu dobrá, byl jsem na moři jednou za celý svůj život, takže mohu být těžko pokládán za experta, ale tak jak vím z vlastní zkušenosti, myslím si, že se lodě ve WoWs pohybují daleko rychleji než je jejich deklarovaná rychlost (logicky, kdyby to bylo reálné, bylo by to nezábavné). Rychlejší lodě (vylepšené tier 2 Japonské) jsou něco jako závodní motorový čluny, akcelerace je skandální. Hádám, že to je záležitost designu, což nemohu argumentovat, tato hra není simulátor nebo něco takového. Nicméně, rychlost některých lodí je poměrně nízká (zvláště ty opancéřovanější, tedy těžší), což v kombinaci s velkou mapou vede k jednomu jedinému efektu: jestliže se na začátku rozhodnete jít jednou stranu, těžko se budete vracet na tu druhou a naopak, ale jestliže zase vjedete do nepřátelského lemming trainu, jste totálně v háji a už není nic co by jste mohli udělat (je to něco jako když pojedete ve WoT s Mausem). Tenhle efekt je dost otravný, když si vezmete, že se plavíte 5 minut dopředu.

Závěr

Navzdory všemu co jsem řekl je hratelnost obecně jednoduchá a v pohodě. Hra určitě nebude pouze pro fanoušky lodí, skutečnost, že je tak lehké řídit velkou válečnou loď přitáhne ke hře i „nefanoušky“. Ale .. po 20 bitvách moje pocity z testu byly takové .. nevím .. nijaké. Není to taková chuť, či zábava, kterou jsem cítil když jsem poprvé hrál WoT, ani to není takové jako když jsme byl odrazen od War Thunder Tanks nebo WoWp. Je to prostě .. nic. Bitvy jsou v pohodě, ale nerozproudí vám krev v žilách (to je přesně případ kde by skvělá grafika mohla fakt pomoct). Jedna věc, kterou bych mohl ocenit je ta, že vývojáři se poučili z WoT a samozřejmě přidali do WoWs podobnou mechaniku (třeba sledování ve sniper módu).

Kdybych měl jmenovat tři věci, které by chtěli vylepšit před vydáním této hry, určitě bych jako první řekl grafiku, mizející lodě (občas to vypadá fakt divně) a pravděpodobně rychlost bitev (strávení spoustu času „jen plutím“ okolo je dost nudný). Po vydání oficiální hry by tohle mohla být docela dobrá hra.

Bohužel, i přes klady co jsem řekl, si myslím, že tato hra nebude mít zas tak velký komerční úspěch (třeba jako WoT). Je to jednoznačně lepší než Warplanes, ale že by to byl další vlajkonoš wargamingu ? Ne. Myslím si, že to bude taková chvilková záležitost. Mnoho hráčů nejspíš tuhle hru vyzkouší a třeba je bude chvilku bavit, ale podle mě se vrátí ke starým hrám (třeba k WoT). Poslední věc, ještě jsem neviděl letadlové lodě, to by mohlo být zajímavé.

ff

Můj názor ohledně World of Warships

Takže tohle byl překlad celého článku ohledně prvních dojmů z testu. Co se týče mě, dalo mi to docela dobrý obrázek ohledně toho jak alfa vypadá, doufám, že překlad je odpovídající. Nebo spíš doufám, že je takový, že si z toho vezmete to samé co já. Co dál k tomu ? Musím se upřímně přiznat, že když mě jeden nejmenovaný člověk oslovil abych překládal FtR ohledně tanků, moc jsem neváhal. Ale taktéž tu padaly návrhy „mohl by si něco vydat ohledně lodí“. Můj názor na to ? Proč bych měl něco vydávat ohledně lodí, vždyť v tom nejsem dobrý, to neznám, to nevím jak vypadá atd. Ale po tomhle článku mě docela lodě zaujaly. Nebo spíš .. je dost možný, že na rozdíl od letadel si lodě vyzkouším a uvidím zda mě budou bavit. Přeci jenom kdo by nechtěl být obávaný mořský pirát, který řídí letadlovou loď Enterprise a cítí se nezdolatelný ? Co se týče dalších článků, když mě nějaký zaujme a bude použitelný, nebo objevím nějaké zajímavé info tak se ho pokusím sepsat a vydat. Ale zatím primárně zůstávám u WoT.

Přátelé a kamarádi, myslím si, že dneska to byl docela dlouhý článek a z mé strany hodiny překládání a vymýšlení volení co nejlepšího souvětí. Nakonec se pojďme podívat na gameplay ohledně lodí na YouTube. Našel jsem dosti povedený gameplay, a když na něj koukám, mám chuť se též plavit. Kdo ví jaký lodě budou mít tedy úspěch ? Uvidíme..

Zdroj: http://ftr.wot-news.com/2014/12/13/world-of-warships-test-first-impressions/